Concerten, bezoeken aan het orgel en jeugdactiviteiten

Deze rubriek toont concerten, bezoeken aan het orgel en activiteiten voor de jeugd ingericht door of in samenwerking met het Orgelcomité Overmere. Bijna al deze activiteiten gingen door in de kerk Onze-Lieve-Vrouw ten Hemel Opgenomen, de parochiekerk van Overmere. Indien dit niet zo was, wordt de concertplaats vermeld.

De concertinformatie bestaat uit gegevens over het concert (plaats, tijdstip,...), het concertprogramma en info over de artiesten die het concert verzorgden. Bij bezoeken aan het orgel en jeugdactivteiten staat een korte beschrijving.
In beide gevallen kunnen ook foto's en filmpjes, geregistreerd tijdens het concert, bekeken worden. Door de artikelfoto's aan te klikken krijgt met een grotere versie van één of meer foto's te zien in een lightbox.

CONCERT
Duo Soprise

Zondag, 15 maart 2015
om 19.00 uur
Parochiekerk Overmere

Kristiaan Seynhaeve
Tomoko Taguchi

 

PROGRAMMA

Symphonie n° 6
     allegro
     adagio
     intermezzo
     cantabile
     final
 C.M. Widor (1844 - 1937)
Les Angélus
     au matin
     à midi
     au soir
 L. Vierne (1870 - 1937)
Crucifixion
uit symphonie passion
M. Dupré (1886 - 1971)
Pie Jesu
Clair de Lune
Le Secret
Mandoline
G. Fauré (1845 - 1924)
Final
uit symphonie n° 8
C.M. Widor (1844 - 1937)

 

 

 

MUZIKANTEN

Kristiaan SEYNHAVE (orgel)

Foto's (2)

Kristiaan Seynhave studeerde aan het Conservatorium van Maastricht en aan het “Conservatoire National de Paris” met als docenten: Kamiel d’Hooghe, Odile Pierre, André Isoir en Michel Chapuis.

Kristiaan Seynhave was gedurende 10 jaar hoofdorganist van de Nationale Basiliek te Koekelberg-Brussel, de vijfde grootste kerk ter wereld.

Hij werd laureaat van 6 internationale wedstrijden en won in 1998 de eerste prijs op het “Internationaal César Franck-Concours” te Haarlem.

Sindsdien is Kristiaan Seynhave een veel gevraagd solist op internationale muziekfestivals (Brussel, London, Amsterdam,Wenen, Kiev, Praag, Zürich, Edinburg, Rotterdam, Frankfurt, Bonn, Warschau…).

Hij vertolkte reeds meermaals het integrale orgelwerk van J.S. Bach,
C. Franck en F. Liszt.

Hij heeft een concertrepertorium van meer dan 100 uur muziek, speelde voor radio- en televisiezenders en maakte cd-opnames die door de internationale pers zeer goed werden onthaald en bekroond.

De pers prijst unaniem zijn virtuositeit en persoonlijke visie.

 

Tomoko Taguchi (sopraan)

Foto's (2)

Tomoko Taguchi werd geboren in Japan en studeerde tot haar 15 jaar in Australië. Zij studeerde af aan de Nationale Universiteit voor Schone Kunsten te Tokyo, waar ze eveneens een doctoraat behaalde. In 2003 werd ze « Jeune artiste en résidence » van het Théâtre du Châtelet in Parijs, waar ze niet alleen solorecitals gaf, maar ook Russische opera’s bestudeerde. Van 2003 tot 2005 studeerde ze aan het Conservatoire National Supérieur de Paris (cyclus “perfectionnement “) bij Mireille Alcantara.

Van 2005 tot 2008, vervolmaakte ze zich bij Susanna Eken, David Miller en Jocelyne Dienst aan de muziekkapel Koningin Elisabeth in de afdeling operastudio van de Muntschouwburg, onder leiding van José van Dam.

Zij behaalde achtereenvolgens de eerste prijs op de Zangwedstrijd van Japan, de eerste prijs op de Internationale Muziekwedstrijd van Japan, de derde prijs op de internationale zangwedstrijd Città di Alcamo, de speciale prijs van de jury van de internationale operawedstrijd Galina Vishnevskaya te Moskou, de dubbele prijs van internationale kamermuziekwedstrijd Città di Conegliano. Zij maakte haar debuut in de Muntschouwburg met hoofdrollen in Madame
Butterfly (Puccini) en Aïda (Verdi) en in de staatsopera van Hannover met de rol van Elektra (Idomeneo, Mozart).

Op het concertpodium vertolkte ze o.a. Lady Macbeth (Macbeth, Verdi), La Contessa (Le nozze di Figaro, Mozart), Antigone (La lumière Antigone, P. Bartholomée), Iphigénie (Iphigénie en Tauride, Gluck)…

 

Duo SOPRISE!

Tomoko Taguchi en Kristiaan Seynhave vormen samen het duo “SOPRISE!”; een ensemble dat vernieuwing brengt in dit repertoire; hiervoor werken ze nauw samen met leidinggevende componisten en ontwikkelen – zonder experimenteel te zijn – interessante projecten.